Val 1 kilo per week af op deze 10 verschillende manieren.

Afvallen moet op een gezonde manier gebeuren. Zodra je in een korte periode te snel afvalt dan kom je weer 2 keer zoveel aan. In dit artikel laten we je 10 simpele manieren zien waarmee je op een gezonde manier kunt afvallen. Het zal niet de snelste manier zijn maar wel de meest effectieve.

1. Calorieën tellen
Calorieën tellen kan je een gevoel van controle geven maar je ook helpen met afvallen. Je zal merken dat als je dit voor een langere periode doet je gewicht zal afnemen en je vet verliest in de buikstreek.

Hoe bereken je het aantal calorieën? Door simpelweg meer te verbranden dan je eet. Klein voorbeeldje verbrand je 500 calorieën zorg er dan voor dat je 500 calorieën minder eet. Lijkt moeilijk maar als je het vaker doet zal je merken dat het makkelijk gaat.

2. Creatief zijn met calorieën
Het veranderen van gewoonten om minder te eten en meer te bewegen is soms moeilijk. Dat is een van de redenen waarom veel mensen moeite hebben om gewicht te verliezen.

Bepaalde voedingsmiddelen zijn gezond maar bevatten veel calorieën, probeer uit te vinden welke producten weinig vetten en calorieën bevatten en verander je eetpatroon.
Het klinkt heel simpel maar dit is een van de lastigste aanpassingen voor veel mensen.

3. Ochtend reiniging en bankoefeningen
Start je ochtend met een kleine reiniging. Probeer s’ochtends een gezonde shake te drinken met groenten. Er zijn veel verschillende soorten en smaken. Deze groene shakes zorgen voor een innerlijke reiniging.

S’avonds een bankoefening doen tijdens het televisie kijken scheelt meteen 300 calorieen. Probeer actief te blijven op elk moment van de dag.

4. Geen excuses Trainen!
Het klinkt eenvoudig en iedereen weet het maar je moet echt naar de sportschool! Probeer geen excuses te maken maar ga gewoon. Kies dan voor vetverbrandende cario oefeningen. Je kan dan precies zien hoeveel calorieen je verbrand. Stel als doel in om iedere keer tenminste 300 calorieen te verbranden.

Het makkelijkste is om een favoriete tv serie te kijken of leuke cd te luisteren tijdens deze cardio workout. Je bent dan fysiek aan het sporten maar je gedachten zijn ergens anders.

5. Ga op stap met uw huisdier
Een hond is de beste gewichtsverlies coach. Hij zal er altijd zijn om een stevige wandeling met je te maken. Als je een uur lang wandelt met je hond dan verbrand je al zo een 250 calorieen. Het beste is nog om een work out te maken van het uitlaten van je hond.

Probeer een interval training samen met je hond te doen. Jij en je hond zullen plezier hebben en je valt er onwijs mee af.

6. Stop met zaterdag avond snacken
Iedereen kent het wel, zaterdag avond is de gelegenheid om met vrienden te gaan eten of bij ze te eten. Dat kan nog steeds echter probeer om zelf eens iets mee te nemen. Maak een gezonde snack of maaltijd en serveer dat aan je vrienden.

Gaan jullie uit eten? Ook geen probleem, probeer dan geen extra brood te eten en laat de calorierijke dressings en sauzen staan. Als toetje neem je fruit!

7. Drink voldoende water
Water drinken in plaats van de zoete drankjes en sapjes is een must als je wilt afvallen. Drankjes als fris, smaakjes koffie en sappen bevatten veel suikers.
Probeer lekker water te maken varieer het met een schijfje citroen of een paar takjes munt.

8. Verbrand caloerieen met je kinderen
Heb je kinderen? Zet ze dan aan het werk. Kinderen zijn dol op spelletjes en rondrennen. Neem de kinderen mee naar het park speel en ren met ze.

Niet alleen verbrand je minimaal 300 tot 400 calorien maar je hebt ook nog eens een geweldige tijd met je kinderen.

9. Slimmer snacken
Tussendoortjes zijn vaak het slechtst. Probeer zoveel mogelijk gezonde snacks te eten als tussendoortje. Ieder klein hapje telt mee! Wat nog beter is is de snack afschaffen het is namelijk helemaal niet nodig om een tussendoortje te eten.

Probeer het eens uit en je zal zien dat het de ene dag wel lukt en de andere dag iets minder.

10. Eten om af te vallen
We eten om energie binnen te krijgen, deze energie heb je nodig om te kunnen bewegen en te overleven. Je kunt energie op 3 verschillende manieren binnenkrijgen. Via koolhydraten, via eiwitten en via vetten. Elk van deze energiebronnen wordt in je lichaam op een andere manier verteerd.

De verschillende vertering van koolhydraten, eiwitten en vetten heeft grote invloed op de snelheid van je vetverbranding en uiteindelijk je lichaamsgewicht.
Koolhydraten zorgen voor een moeizame vetverbranding, waardoor je veel aankomt.
Terwijl vetten en eiwitten de vetverbranding juist stimuleren, zodat je makkelijk gewicht verliest.

Er zullen vast wel een aantal nuttige tips tussen zitten die je vast en zeker kan gebruiken! Vergeet dit artikel niet te delen met je vrienden zodat zij ook op een gezonde manier kunnen afvallen!

OOK INTERESSANT