10 manieren om stiekem dagelijks gewicht te verliezen!

Aankomen is een van de meest irritante dingen in een persoons leven. Waarom vechten we hier niet tegen? Wij hebben 10 stiekeme manieren gevonden die je kunnen helpen met gewicht te verliezen.

1. Vermijd sauzen
Als je bezig bent met gewichtsverlies kan het schrappen van je specerijen enorm helpen. Neem bijvoorbeeld mayonaise. Wil je het alsnog gebruiken beperk het gebruik dan tot een eetlepel, dit bevat namelijk al 94 calorieën. Hetzelfde geldt voor romige salade dressing.

sauzen

Ketchup zit vol suiker en suiker slaat weer om in vet. Dit geld ook voor jam soorten, pudding en stroop, een gezondere vervanging hiervoor is ongezoet appelmoes. Probeer deze producten te vermijden en zoek vervangers. De betere keuzes zijn salsa’s, hete saus, mosterd en chutneys. Zelfs bepaalde marinades om vlees mee te marineren bevatten veel suikers. Zelfs quacamole en humus zijn gezonder en hebben minder calorieën dan mayonaise en romige dressing.

2. Verklein je porties
De grote van je portie kan één van de factoren zijn van je overgewicht. Het is moeilijk om te bepalen hoeveel calorieën je eet tijdens het eten van een warme maaltijd. Probeer groenten en fruit te beperken tot de grote van een tennisbal. Als je vlees eet probeer dan 2 tot 3 ons te eten ongeveer de grote van een pakje kaarten.

Het bepalen van je porties is belangrijk. Hiermee kan je je calorie beperking bepalen. Bij het eten van te grote porties eet je teveel calorieën ongeacht of je een gezond eet.

3. Super maaltijden die passen bij je doelen
Hoe verleidelijk het ook is om steeds maar bij te bestellen vooral als je naar je favorite fast food restaurant gaat. Je kunt steeds drinken bij vullen. Helaas is dit niet goed voor de calorieën dit zijn namelijk de verborgen calorieën waar je niet bij stil staat.

Je hebt niet door dat je calorieën naar binnen werkt omdat je drinkt. Het vult je maag niet maar je komt er wel door aan. Ook koffie is net zo slecht als frisdranken. Een grote mokka koffie kan soms wel oplopen tot 400 calorieën. Vergeet ook de smoothies en de shakes niet deze bevatten ook veel calorieën. Het beste is om water te drinken dit kan je eindeloos drinken en bevat 0 calorieën.

4. Eet zo natuurlijk mogelijk, geen bewerkt voedsel
Rauwe voedingsmiddelen bevatten meer voedingsstoffen en weinig calorieën. Bijvoorbeeld een banaan bevat 105 calorieën maar als je bananenchips maak dan bevat het 147 calorieën. Vaak wordt er voor de bananenchips gekozen tijdens een filmpje kijken maar dit is kleiner en bevat meer calorieën dan een banaan.

Je hoeft natuurlijk niet alles rauw te eten. Echter als je een vergelijking moet maken: eet je liever een paar rauwe wortelen of selderij dan een zak chips. Het eten van rauw voedsel laat ons lichaam ook extra werken. Je lichaam moet dan moeite doen om het te verbranden waardoor je weer calorieën verbrand.

5. Blijf sporten
Wist je dat spieren vet verbranden, zelfs als je ze niet gebruikt. Ja werkelijk iedere spier in je lichaam zorgt voor vetverbranding. Dus het verhogen van je spiermassa zal zorgen voor nog meer verbranding van vet.

sporten

Er wordt vaak gedacht dat je veel cardio moet doen om af te vallen. Het tegendeel is waar. Probeer een goede balans te vinden tussen cardio en fitness. De spieropbouw in je lichaam is belangrijk. Immers iemand met veel spieren verliest meer calorieën met iets optillen dan iemand met weinig spieren, simpelweg omdat ze meer spierweefsel bezitten.



OOK INTERESSANT